Huh? Ik snap iets niet...

Het is begrijpelijk dat je meer wilt weten over Tweedehandslaminaat.nl, voordat je een definitieve deal maakt. Daarom hebben we de belangrijkste vragen op een rij gezet. Klik op cntrl+F om gemakkelijk op deze pagina te zoeken. Staat jouw vraag er niet tussen? Kijk even op onze contactpagina en vraag het ons!


Algemeen

1. Zijn jullie een winkel waar ik laminaat kan kopen?

Nee, wij bestaan alleen online. Een winkel of opslag kost geld. Dit zouden we vervolgens weer door moeten berekenen bij het verkopen van het laminaat. En dus aan jou. Door alleen online te bestaan houden we het goedkoop, betaal jij minder en kun je van het weekend een drankje extra drinken. Goed idee, toch?

2. Verdient Tweedehandslaminaat.nl iets aan mijn koop?

Nee, helemaal niets. Het aankoopproces op Tweedehandslaminaat.nl is 100% gratis en daar verdienen we dus precies 0% op. Daar word je blij van hé?


Bieden en reageren

3. Moet ik ingelogd zijn om een bod uit te brengen?

Ja, je moet ingelogd zijn. Op die manier kan de verkoper contact met jou opnemen. Een account aanmaken kost hooguit twee minuten. Door die kleine moeite te doen, geef je ons en de verkoper het idee dat je enigszins serieus geïnteresseerd bent in tweedehands laminaat. Zo houden we de site interessant en grapjassen op afstand.

4. Zit ik aan een koop vast, als ik een bod heb uitgebracht?

Nee, je zit niet aan de koop vast. Nadat de verkoper op jouw bod reageert, maken jullie samen afspraken en besluiten jullie of de koop doorgaat.

5. Zit ik aan een koop vast, als ik een afspraak met de verkoper heb gemaakt?

Nee en ja. Nee, want je hebt niets getekend en nog geen geld overgemaakt. Ja, want je bent een goed mens. Jij baalt ook als de verkoper zich niet aan de afspraken houdt. Dus laten we het voor beide partijen leuk houden; maak afspraken die je na kunt komen.

6. Hoe reageer ik op een partij?

Als je goed nagerekend hebt of de partij voor jou groot genoeg is, breng je een bod uit. De verkoper neemt via de mail contact op met de hoogste bieder. Denk je dat het de partij laminaat is van je dromen en wil je de biedingen van je concurrenten niet afwachten? Klik dan op ‘e-mail deze adverteerder’ bij het kopje ‘contactpersoon’. Hierin geef je aan dat jouw woonruimte en het aangeboden laminaat een ‘match made in heaven’ is en dat je direct over wilt gaan op het kopen van de partij.

7. Hoe verwijder ik een bod?

Met één klik op de knop een bod verwijderen gaat helaas niet. Het is niet dat we ingewikkeld willen doen, het is gewoon een klein nadeel van het systeem dat we gebruiken. Wanneer je het nodig vind een bod te verwijderen, mail je ons via het contactformulier. Wij maken dit vervolgens zo snel mogelijk voor je in orde!


Services van Tweedehandslaminaat.nl

8. Wanneer krijgt een partij een Florisvink toegekend?

Uiteindelijk kan elk laminaat opnieuw gelegd worden. Het een is alleen van betere kwaliteit dan het ander. Om je te wijzen op de zogeheten ‘toppers’ tussen onze advertenties kenmerkt Floris Floer deze met een ‘Florisvink’. Hij heeft het aangeboden laminaat goed bestudeerd op punten als:

  • Dikte van het laminaat;
  • Merk;
  • Productiejaar;
  • Oppervlakte;
  • Ruimte waarin het laminaat gelegen heeft.

Hij zorgt er zo voor dat jij als koper een grote kans hebt op een zeldzame partij tweedehands laminaat. Dus wil je goed spul voor je geld? En teleurstelling, zo goed als, voorkomen? Bied op een partij voorzien van een Florisvink en sla zijn gratis advies niet in de wind!

9. Geeft een Florisvink garantie?

Nee, helaas geeft een Florisvink geen garantie. Door een aantal kenmerken schat Floris in of het laminaat goed geschikt is om nog een keer te gebruiken. Hij is een professional en we garanderen dus wél dat hij altijd grondig onderzoek doet. Toch ziet hij het laminaat niet live met zijn eigen ‘timmermansoog’ en kan dus geen garantie verstrekken.


Technische vragen

10. Waarom moet ik mij registreren?

Doordat je een account hebt aangemaakt, is bij jouw bod alleen je gebruikersnaam te zien en niet je e-mailadres. Dit beschermt je privacy en zorgt ervoor dat niet elke bezoeker jouw e-mailadres ziet.

Een account aanmaken kost hooguit twee minuten. Door die kleine moeite te doen, geef je ons en de verkoper het idee dat je enigszins serieus geïnteresseerd bent in tweedehands laminaat. Zo houden we de site interessant en grapjassen op afstand.

11. Help! Ik kan niet inloggen!

Wanneer het niet lukt om in te loggen, probeer dan hier je wachtwoord te resetten. Voer je e-mailadres in en klik op verzenden. Vervolgens ontvang je direct verdere instructies in je mailbox. Ook wanneer je geregistreerd bent via sociale media, voer je jouw e-mailadres in. Ondervind je nog steeds moeilijkheden? Neem contact met ons op via het contactformulier en we zullen je zo snel mogelijk redden!

12. Ik heb een mijn wachtwoord gereset, maar het werkt niet.

Wat een toestand! Controleer goed of ‘caps lock’ niet aanstaat of dat je per ongeluk op de verkeerde toets hebt gedrukt. Nee? Echt niet? Neem dan contact met ons op via het contactformulier.

13. Hoe verwijder ik mijn profiel van Tweedehandslaminaat.nl?

Met één klik op de knop je profiel verwijderen gaat helaas niet. Het is niet dat we jou levenslang aan ons willen binden, het is gewoon een klein nadeel van het systeem dat we gebruiken. Door op de pagina ‘info & contact’ op ‘contactinformatie’ te klikken, vraag je ons snel en gemakkelijk jouw profiel te verwijderen. Vergeet niet jouw gebruikersnaam en e- mailadres te vermelden, dan maken wij het zo snel mogelijk voor je in orde.

Huh? Ik snap iets niet...

Het is begrijpelijk dat je meer wilt weten over Tweedehandslaminaat.nl, voordat je een definitieve deal maakt. Daarom hebben we de belangrijkste vragen op een rij gezet. Klik op cntrl+F om gemakkelijk op deze pagina te zoeken. Staat jouw vraag er niet tussen? Kijk even op onze contactpagina en vraag het ons!


Algemeen

1. Zijn jullie een winkel waar ik mijn laminaat naartoe kan brengen?

Nee, wij bestaan alleen online. Een winkel of opslag kost geld. Dit zouden we vervolgens weer door moeten berekenen bij het opkopen van het laminaat. Door alleen online te bestaan houden we het goedkoop, ontvang jij meer voor je partij en kun je van het weekend een drankje extra drinken. Goed idee, toch?

2. Verdient Tweedehandslaminaat.nl iets aan mijn verkoop?

Nee, helemaal niets. Het plaatsen van een advertentie is 100% gratis en daar verdienen we dan dus ook 0% op.

3. Wat is niet toegestaan op Tweedehandslaminaat.nl?

We gaan er vanuit dat je zelf het normen-en-waarden-handboek gelezen hebt en het plaatsen van een kopie onnodig is. Een paar aandachtspunten die misschien niet in dit boek voorkomen, maar wel op de website van kracht zijn:

  • Adverteren namens een bedrijf of voor commerciële doeleinden is niet toegestaan.
    Interesse om te adverteren als bedrijf? Klik onderaan de pagina op adverteren.
  • Foto’s of teksten mogen niet aanstootgevend zijn. Laten we het netjes houden!
  • Neem een kijkje op de pagina Algemene voorwaarden of op Veilig & succesvol.

Advertentie plaatsen en beheren

4. Is het plaatsen van een advertentie gratis?

Het plaatsen van een advertentie is 100% gratis! Fijn hé?

5. Hoe plaats ik een advertentie?

Simpel! Op de homepage van Tweedehandslaminaat.nl klik je op ‘verkopen’, daarna klik je rechtsonder op ‘plaats advertentie’. Vervolgens kom je terecht bij een invulformulier. Deze lijkt lang, maar is makkelijk en snel in te vullen. Niet alle velden zijn verplicht, maar bedenk je goed dat wanneer een koper meer details heeft van een partij laminaat, hij of zij meer zal bieden.

6. Hebben jullie goede tips om mijn partij sneller te verkopen?

Uiteraard! Een aantal simpele tips op een rij:

  • Wees realistisch als het om de prijs gaat. Natuurlijk wil je er zoveel mogelijk voor vangen, maar naar het grofvuil brengen is ook een rotklus.
  • We kunnen het niet vaak genoeg zeggen: Vul zoveel mogelijk details in op het verkoopformulier. De koper wil eerst weten over wat voor kwaliteit en oppervlakte we praten, voordat men een bod uitbrengt.
  • Voeg foto’s toe. Een beeld zegt meer dan duizend woorden.
  • Maak foto’s wanneer de vloer nog in de ruimte ligt. Een stapeltje hout in de schuur spreekt minder tot de verbeelding, dan een warme sfeervolle vloer.
  • Plaats foto’s gemaakt bij daglicht, waarvan één close-up-foto van het laminaat. Zorg ervoor dat de achtergrond rustig is en er geen overbodige spullen te zien zijn.
  • Roteer de foto’s voordat je deze uploadt. Laten we voorkomen dat de koper nekklachten krijgt, voordat het klussen begonnen is.
  • De eerste foto die je uploadt verschijnt naast je advertentie in het overzicht. Kies hier dus de beste foto voor.
  • Wil je à la minute van je partij laminaat af? Vul dan ook je telefoonnummer in op het verkoopformulier.
  • Kopieer de link van jouw advertentie en plaats deze op bijvoorbeeld je Facebookpagina. Wie weet heeft net die oude schoolvriend van vroeger een partij laminaat nodig!
  • Reageer snel op biedingen. Je bent niet de enige verkoper die tot het geniale idee is gekomen om zijn of haar vloer online te zetten. Wanneer je te lang wacht met het reageren op een bod, zoekt de koper door naar een andere partij.
  • Hanteer voor jezelf een maximum termijn. Wanneer jouw advertentie twee maanden online staat, denkt de koper dat de partij al verkocht is en jij de advertentie vergeten bent te verwijderen. Plaats de advertentie opnieuw en schud de koper wakker.

7. Verschijnt mijn advertentie direct op de site?

Ja, die verschijnt direct. Laat de kopers zich maar in rijen van acht opstellen!

8. Hoe plaats ik een foto bij mijn advertentie?

Als je het verkoopformulier hebt ingevuld, staat er onderaan de pagina ‘afbeelding toevoegen’. Hier voeg je vier foto’s toe. Het kan gebeuren dat er vervolgens ‘100%’ verschijnt achter de naam van de foto, maar je niet op de knop ‘volgende stap’ kunt klikken. Heb dan even geduld. De website verwerkt jouw foto. Wanneer het langer duurt dan enkele seconden, kun je beter de foto’s toevoegen via ‘browser uploader’, deze link vind je onder de knop ‘afbeelding toevoegen’.

9. Mijn advertentie is al online. Hoe kan ik nog iets toevoegen of wijzigen?

Door in te loggen via ‘mijn account’, kun je jouw advertenties beheren. Je ziet hier hoe vaak je advertentie bekeken is en wanneer de advertentie geplaatst is. Daarnaast kun je de advertentie aanpassen of markeren als verkocht.

In het overzicht zie je in de rechter kolom, onder ‘opties’, een potloodje staan. Als je hier op klikt kom je automatisch bij ‘aanpassen advertentie’. Maak er wat moois van!

10. Hoe kan ik contact opnemen met een bieder?

Je ontvangt een mailtje wanneer een koper een bod uitbrengt op jouw partij. Wanneer jij vindt dat je in je handjes mag knijpen met dit aanbod, klik je op het e-mailadres wat in het mailtje staat. Vervolgens kun je op deze manier verder onderhandelen over een definitieve prijs, ophalen enzovoort.

Wees netjes en verwijder de advertentie wanneer jouw partij verkocht is. Zo houden we de site netjes en overzichtelijk.


Services van Tweedehandslaminaat.nl

11. Hoe zit het met ophaalzekerheid?

We gaan er natuurlijk van uit dat de koper zich aan zijn afspraken houdt. Jammer genoeg zijn er uitzonderingen, waardoor jij als verkoper in tijdnood komt. Bijvoorbeeld omdat je de huur opgezegd hebt en dus voor een bepaalde datum het huis op moet leveren. Om te voorkomen dat jij niet met de partij blijft zitten of alsnog naar het grofvuil rijdt, biedt Tweedehandslaminaat.nl ophaalzekerheid. Als je geconcludeerd hebt dat de koper niet op komt dagen, neem je contact met ons op. Wij komen het laminaat binnen 24 uur bij jou ophalen. Zorg dus dat het ophaalmoment met de koper 48 uur voor de definitieve oplevertijd is, want Floris is snel, maar hij kan helaas niet vliegen.

Nadat je contact met ons opgenomen hebt, komen wij snel in actie. We kijken om welke partij laminaat het gaat en waar het opgehaald moet worden. Na een blik in Floris’ agenda nemen wij contact met je op en komen tot een prijs- en ophaalafspraak.

Houd er rekening mee dat de prijs die wij betalen af kan wijken. Misschien woonde jouw hoogste bieder wel 5 kilometer verderop en moet Floris eerst nog 100 kilometer rijden. Daarnaast heeft Floris thuis al een fijn vloertje en dus moet hij jouw partij weer doorverkopen. Hij probeert in te schatten voor hoeveel hij de partij kan doorverkopen en baseert ook hier zijn prijs op. Wanneer je het niet eens bent met ons bod en/of nog de tijd hebt, kun je natuurlijk ook altijd overwegen om zelf de partij nogmaals aan te bieden.

LET OP! Floris heeft logistieke problemen en biedt dus vanaf 1/9/2016 tijdelijk geen 'ophaalzekerheid' aan. Excuses voor het ongemak!

12. Wanneer krijgt mijn partij een Florisvink?

Uiteindelijk kan elk laminaat opnieuw gelegd worden, maar het een leent zich er beter voor dan het ander. Simpelweg omdat het vaak van betere kwaliteit is. Om de kopers te wijzen op de zogeheten ‘toppers’ tussen onze advertenties kenmerkt Floris Floer deze met een ‘Florisvink’. Hij bestudeert het aangeboden laminaat goed bestudeerd op punten als:

  • Dikte van het laminaat;
  • Merk;
  • Productiejaar;
  • Oppervlakte;
  • Ruimte waarin het laminaat gelegen heeft.

Hij zorgt er zo voor dat de koper een grote kans heeft op een zeldzame partij tweedehands laminaat. Dus wil jij goed geld voor je laminaat? Of de partij zo snel mogelijk verkopen? Vul dan zoveel mogelijk velden in op het verkoopformulier. Wie weet maakt jouw partij kans op een Florisvink!


Technische vragen

13. Waarom moet ik mij registeren?

Doordat je een account hebt aangemaakt is bij jouw advertentie alleen je gebruikersnaam te zien en niet je e-mailadres. Dit beschermt je privacy en zorgt ervoor dat niet elke bezoeker jouw e-mailadres ziet.

Een account aanmaken kost hooguit twee minuten. Door die kleine moeite te doen, geef je ons en de koper het idee dat je enigszins serieus bent. Zo houden we de site interessant en grapjassen op afstand.

14. Moet ik ingelogd zijn om een advertentie te plaatsen?

Ja, je moet ingelogd zijn. Op die manier kan de koper contact met jou opnemen. Een account aanmaken kost hooguit twee minuten. Door die kleine moeite te doen, geef je ons en de koper het idee dat je enigszins serieus bent. Zo houden we de site interessant en grapjassen op afstand.

15. Help! Ik kan niet inloggen!

Wanneer het niet lukt om in te loggen, probeer dan hier je wachtwoord te resetten. Voer je e-mailadres in en klik op verzenden. Vervolgens ontvang je direct verdere instructies in je mailbox. Ook wanneer je geregistreerd bent via sociale media, voer je jouw e-mailadres in.

Ondervind je nog steeds moeilijkheden? Neem contact met ons op via het contactformulier en we zullen je zo snel mogelijk redden!

16. Ik heb een mijn wachtwoord gereset, maar het werkt niet.

Wat een toestand! Controleer goed of ‘caps lock’ niet aanstaat of dat je per ongeluk op de verkeerde toets hebt gedrukt. Nee? Echt niet? Neem dan contact met ons op via het contactformulier.

17. Hoe verwijder ik mijn profiel van Tweedehandslaminaat.nl?

Met één klik op de knop je profiel verwijderen gaat helaas niet. Het is niet dat we jou levenslang aan ons willen binden, het is gewoon een klein nadeel van het systeem dat we gebruiken. Door op de pagina ‘info & contact’ op ‘contactinformatie’ te klikken, vraag je ons snel en gemakkelijk jouw profiel te verwijderen. Vergeet niet jouw gebruikersnaam en e- mailadres te vermelden, dan maken wij het zo snel mogelijk voor je in orde.